Wednesday, November 4, 2009

Marah betul la...


mau tak marah.. kalau dah lebih dr seminggu sampah tak berkutip... hangin tul la.. dalam jadual konon 3 kali seminggu..ni apa hal kalau dah semggu lebih pun tak berambik.. dah bau mcm tempat buangan sampah dah bila nak masuk rumah.. kadang2 elok je dah membiak segala ulat... hangin betulla.. dahla kat situ byk anjing liar.. tu yg org tak suka buh sampah dlm tong... sangkut sampah kat pagar.. terus failed bila org lalu lalang tgk.. tp lg failed kalau tgk sampah kena robek dgn anjing2... tahun lepas pun dah jd mcm ni... lepas raya gak... tapi tahun ni lg awal..ms bulan syawal.. dah start dah... dah la petang2 asyik hujan je... nak suh Karam Singh Walia siasat ke.. baru ko nak dtg ikut time.. kalau ko tak dtg.. ko buat keje apa yek.. makan gaji buta ke.. aritu ok kejap sebab dlm berita byk kali msk cite psl sampah2 ni... uiihh..ikut time ms tu... kalau tgk rumah pak cik sebelah tu tak mcm rumah org kan byk sampah... pak cik tu jarang ada rumah.. sebab tu tak byk sampah... org plak lately mmg msk2 balik keje.. tau jela... mmg buat sampah la kan...


ni rumah jiran sebelah... tu hasil robekkan anjing la..tu jd gitu.. uiss semak pandagan mata kan.. marah betul kat MPKJ ni... tapi dia org kata bukan salah MPKJ tapi kontraktor tu... sape2 je la..kan.. ko kena la pastikan kontraktor yg ko byr duit tu buat keje... nak kena pgl Karam singh Walia ke...

4 comments:

mamarempit said...

kt mane ni nira...MPKJ tu mane..huu...kompius mama...

kt situ MPKJ ke kontrak alam flora?

mannira said...

MPKJ tu..Majlis Perbandaran Kajang..rsnya alam flora...nape kak??? boleh tolon ke??? tak yah sy pgl Karam Singh Walia kan...

mamarempit said...

tk la nira, kalo area selatan ni saye leh tlg ejaskan....sbb saye keje kt kampeni berkaitan....tp blah area awak...tk dapek den nk nulong eh...hahaha...sori ye...

oo..MPKJ tu kajang ek...patut MPK je lan..:P (memandai jek)

mannira said...

kak, tak leh pakai MPK..sebab klang kan ada... he..he..