Wednesday, May 20, 2009

Danish solat....

Semalam sampai rumah, elok2 je azan maghrib berkumandang...danish dengar je org azan terus dia cakap...

danish: nak ayang bu...
org: danish nak solat..kena mandi dulu...
danish: bu andi bu...
org: jom..buka baju dulu...danish mandi sendiri ya...
danish: andi bu...bu yuh... (mandi dgn ibu..ibu jirus)

danish tak pandai sgt buat ayat kalau dia cakap..pandai2 la ko sambungkan ayat dia...ha..ha... dah siap mandi..pakai baju..bentangkan sejadah untuk dia..tetiba dia nak..surah yassin...org tak nak bgla kan..dia mana reti..kut dia pijak ke..tapi dia nak jugak...org tak tau dia nak buat apa..org siap pesan..jgn pijak tau tak baik...ms tu org dah nak masuk mandi...org tutup pintu..org buka pintu kecik2 org intai..apa dia buat...rupanya dia ambik surah yassin tu dia buh tepi sejadah..mesti dia tgk nenek (babysitter) dia selalu buat..org pun apalagi..kuar balik..cari hp..nak ambik gambar... so ni la hasilnya...he..he..sejuk perut ibu danish...


yang ni konon dia dah habis baca..pastu dia cium surah tu..pastu dia buh kat dada ala yg biasa kita buat bila hbs ngaji

yang bestnya kalau dia konon ngaji...memula perasan masa tu dia tgh buka buku dia..sekali dgr dia..mmmmlllaaaah..pastu yg best tu ada ehem2..mcm berdehem..ms tu org dgn hubby tak perasan pun, sebab org igt dia mmg berdehem..kali ke2 dia buat benda yg sama..pastu kita org pecah perut gelak...dia mmg duk ikut org ni...esoknya ty nenek dia..a'aa nenek dia ckp mmg ari2 duk ngaji...patutla..(nampak no..ibu dia tak pernah ngaji...bukan tak pernah tapi jarang2, ngaji kat opis je..ada org dgr..kat rumah tak konfiden lg nak baca sorg2) siap ada..ehem2...semlm sempatla rakam video tu yg konon dia ngaji..tp part berdehem tu tak dela..plak...

video

No comments: