Tuesday, June 23, 2009

Colour2 rambut...

Dulu org mmg teringin sgt nak kaler2 rambut, org suka kaler mcm nak magenta tu sikit..apa nama ekk.. ntahla.. apa nama nyer.. tp bila dah ishtihar kata halal lgla org berkobar2 nak kaler rambut, igt lg ms tu org tak kawen lg... org ckp dgn bopren org (hubbyla), org nak kaler rambut boleh?? g la watson ke guardian, g cr, org mmg berkenan la kaler..ha... bergundy (betul ke eja ni), pastu tiba2 je terlintas kat kepala org..yg halal tu bahan dia... pakai sah ke wudhu', sah ke segala mandi... org terus tak jadi beli... sampai sekarang org mmg tolak tepi dah nak kaler2 rambut ni... nanti bila rambut org dah putih2 yg banyak... biar jela.. org rs mcm tak lama je lg rambut org akan putih yg byk.. skang pun byk, tp rambut hitam msh menutupi...
Nasibla tetiba je terlintas mcm tu kan.. tu makna petunjuk yg Allah bagi, kalau tak mcm mana solat org yek, mandi wajib!!!
So kawan2 pikir2 kan la...



4 comments:

shibam.blogspot.com said...

dikk, akak pun was2 nak colour rambut ni semua, biarlah, yang semulajadi lebih cantik kan

mannira said...

a'aa kak, lg cantik kan!!

mamarempit said...

kite pun tingin gak nk kaler2 ni sbb rambot yg kale putih tu dh maken banyak....

tp bagus gak tu...bg kesedaran...yg kite ni hidup dlm dunia bukan utk selama²nye...

mannira said...

mamarempit~ yela samala..kalau diselak...mak aii..mmm makin muda kan...ahaks.. tak nak gak ngaku tu...